Filtriranje
hr en
0
U košarici(0)

Vaša košarica je prazna

Košarica je prazna. Dodajte bilo koji proizvod iz kataloga.

0
Irena Biličić

Zdravi početak dana uz smoothie

Datum objave: 04.02.2020

Kako bismo dobro započeli dan, nije svejedno što ćemo pojesti za doručak. Kvalitetna, zdrava hrana pomoći će nam da se ujutro razbudimo i pokrenemo te će nam osigurati mnoštvo raznovrsnih nutrijenata kako bismo bili spremni za sve izazove koji nas čekaju tijekom dana. Mnogi od nas imaju razne izgovore zbog kojih izbjegavamo jutarnji obrok. Jedan od njih je kako nemamo vremena za spravljanje kvalitetnoga doručka. No za zdrav obrok ne treba uvijek mnogo vremena.

Jedan od primjera je popularni napitak smoothie koji se doista brzo spravlja: omiljene sastojke i tekućinu ubacimo u blender i doručak je gotov! Možemo ga pojesti odmah, a višak čak uzeti sa sobom – primjerice na posao.

Obzirom na mogućnosti miješanja raznovrsnih sastojaka, neki napitci mogu se nazvati i frapeima, no to nije toliko bitno. Važan je sastav – odabir kvalitetnih i nutritivno vrijednih namirnica. Smoothie je izvrstan za zdravlje jer sadrži mnoštvo lako dostupnih hranjivih tvari i može pomoći u čišćenju organizma (detoksikacija). Možemo ga načiniti od raznih sastojaka prema vlastitome ukusu. Ovisno o količini dodane tekućine može biti rijeđi ili gušći, a prema vrsti namirnica laganiji i osvježavajući ili pak mnogo zasitniji.

Dakle, smoothie može biti cjeloviti obrok koji sadrži ugljikohidrate, proteine, masnoće, vitamine, minerale, zaštitne spojeve i vlakna – prava nutritivna bomba! Za njegovu izradu biramo među mnoštvom namirnica, prije svega svježega voća i povrća. Iako možemo upotrijebiti bilo koju vrstu voća, korisno je dodati ono zasitnije kao što je banana ili avokado. Prikladne su sve vrste povrća, ali uvijek trebamo dodati barem ponešto od lisnatoga povrća poput kupusnjača, salate, radiča i špinata.

Bogatiji, zasitniji smoothie dobit ćemo tako da mu dodamo zobene pahuljice, sjemenke (chia, lan, sezam, suncokret, buča, konoplja…) i orašaste plodove (orah, lješnjak, badem, kikiriki, pistacija, indijski i brazilski oraščić…). To su namirnice koje sadrže zdrave masnoće, proteine i prehrambena vlakna. Njih je prije dodavanja u smoothie najbolje samljeti – tako će organizmu biti dostupno obilje vrijednih nutrijenata.

Želimo li dodati još vlakana, na čašu smoothija bit će dovoljna čajna žlica psyllium ljuskica te pšeničnih ili zobenih mekinja (posija). Dodatnu zasitnost pružit će hladno tiještena (prešana) ulja (maslinovo, kokosovo, laneno ili konopljino ulje), pa na čašu smoothija možemo dodati jednu čajnu žlicu ulja prema ukusu.

Od ostalih sastojaka prema ukusu možemo dodati med, steviju, kakao i čokoladu. Suho voće (šljive, grožđice, marelice, smokve, datulje…) smoothiju pruža zdrave ugljikohidrate, vitamine, minerale, prehrambena vlakna, sladak okus i ugodnu aromu. Od raznih zdravih dodataka možemo umiješati alge (primjerice spirulinu), cvjetni prah, ljekovite gljive, maca prah, proteine…

Začini djeluju ljekovito i smoothiju pružaju osobitu aromu. Među mnogobrojnima istaknut ćemo đumbir, cimet, klinčić, muškatni oraščić, kurkumu, čili, papar, peršin, origano, mažuran, vlasac, ružmarin, metvicu…  

Odabrane sastojke stavimo u blender i miksamo zajedno s tekućinom – možemo upotrijebiti običnu vodu, omiljeni čaj, nezaslađene sokove (jabuka, limun, naranča, ananas, aronija, nar…). Hranjiv i ukusan temelj smoothijia mogu biti i biljni Alpro napitci (primjerice od badema, zobi, soje, kokosa…). 

Dakle, u kuhinji zasigurno uvijek imamo neke namirnice od kojih možemo načiniti smoothie koji će nam biti ukusan, brz i zdrav doručak za dobar početak dana. Najvažnije je odabrati cjelovite, svježe i po mogućnosti organski uzgojene namirnice ili barem provjerenog uzgoja.

 

Komentari 0
Nema komentara. Budi prvi!
Pošalji svoj komentar

Vaš email neće biti objavljen i koristiti će se samo u svrhu odgovaranja na vaš komentar