10 esencijalnih minerala i gdje ih pronaći u hrani

 10 esencijalnih minerala i gdje ih pronaći u hrani

Minerali su ključni za održavanje mnogih vitalnih funkcija u tijelu, uključujući izgradnju kostiju, regulaciju metabolizma i održavanje pravilne hidratacije.

Unatoč njihovoj važnosti, mnogi ljudi nisu svjesni koja hrana sadrži esencijalne minerale potrebne za zdravlje.

U ovom članku, istražit ćemo deset esencijalnih minerala i najbolje prehrambene izvore za svaki od njih.

1. Kalcij

Kalcij je ključan za izgradnju i održavanje jakih kostiju. Najbolji izvori kalcija uključuju mliječne proizvode kao što su mlijeko, sir i jogurt, ali i zeleno lisnato povrće poput kelja i brokule.

2. Željezo

Željezo je vitalno za proizvodnju hemoglobina, proteina odgovornog za prijenos kisika u krvi. Bogati izvori željeza uključuju crveno meso, perad, leću, grah i špinat.

3. Magnezij

Magnezij igra važnu ulogu u više od 300 enzimatskih reakcija u tijelu. Izvori magnezija uključuju bademe, špinat, sjemenke bundeve i cjelovite žitarice.

4. Kalij

Kalij je ključan za pravilnu funkciju srca i održavanje zdravog krvnog tlaka. Banane, naranče, krumpiri i rajčice su odlični izvori kalija.

5. Cink

Cink je esencijalni mineral koji pomaže u jačanju imunološkog sustava. Dobre izvore cinka čine govedina, školjkaši, sjemenke bundeve i leća.

6. Fosfor

Fosfor je neophodan za razvoj i održavanje kostiju i zuba. Može se naći u mliječnim proizvodima, ribi, peradi i cjelovitim žitaricama.

7. Jod

Jod je ključan za proizvodnju tiroidnih hormona koji reguliraju metabolizam. Morske alge, riba, mliječni proizvodi i jodirana sol su odlični izvori joda.

8. Selen

Selen, koji ima antioksidativna svojstva, ključan je za metaboličke funkcije i zdravlje imunološkog sustava. Brazilski oraščići, riba, piletina i jaja bogati su selenom.

9. Bakar

Bakar pomaže tijelu u formiranju crvenih krvnih stanica i održava zdrave živce, krvne žile i imunološki sustav. Izvori bakra uključuju jetru, ostrige, crnu čokoladu i orašaste plodove.

10. Mangan

Mangan je važan za metabolizam i antioksidativnu zaštitu. Može se pronaći u ananasu, orasima, čaju i cjelovitim žitaricama.

Uključivanjem ovih bogatih izvora minerala u vašu prehranu, možete pomoći u osiguravanju da vaše tijelo dobije sve potrebne hranjive tvari za održavanje optimalnog zdravlja.

Edukacija o esencijalnim mineralima i njihovim izvorima u hrani ne samo da je korisna za vaše zdravlje već i ključna za prevenciju mnogih bolesti.

 

List
Mi vjerujemo

Mi vjerujemo u

  • Slika za etično poslovanjeEtično poslovanje
  • Slika za briga o planetuBrigu o planetu
  • Slika za inovativnostInovativnost
  • Etično poslovanje
     
  • Briga o planetu
    godišnje proizvedemo
    30.000kW
    iz vlastite solarne elektrane
  • Inovativnost
    godišnje recikliramo
    7.500kg
    papira