Filtriranje
hr en
0 0

Zdrave i ukusne grickalice za svakodnevne međuobroke

Datum objave: 11.04.2019

O, da… Svi volimo grickalice i onaj osjećaj ugode koji nam pružaju. Slane, slatke, hrskave, slasne – jednom riječju neodoljive! Za njima posežemo u raznim prigodama: kada čitamo, učimo, gledamo TV pa i onako, čisto iz dosade… Često nam budu pri ruci i kada smo gladni, a nemamo vremena pojesti hranjiv međuobrok. A izbor je velik i lako dostupan: čips, kokice, smoki, štapići, krekeri, mini pereci, keksi, bomboni, čokoladice… I sve to u najrazličitijim oblicima i okusima kojima je teško odoljeti. 
Ipak, kada govorimo o zdravoj prehrane grickalice su namirnice koje bismo među prvima trebali izbaciti, osobito kada su u pitanju zdravstvene tegobe i skidanje suviška kilograma. A spomenute grickalice načinjene su od sastojaka koje baš ne idu u prilog zdravlju: često sadrže bijelo brašno, nezdrave trans masnoće, mnogo šećera, soli i industrijskih aditiva. Nemaju osobitu hranjivu vrijednost i nisu zasitne, a kada s njima pretjerujemo, možemo zaraditi pokoji kilogram viška.
No to ne znači da se grickalica moramo odreći. Postoje i zdrave grickalice koje će zadovoljiti potrebu za grickanjem, a u organizam ćemo unijeti mnogo korisnije tvari. Uz nutritivne vrijednosti, zdrave grickalice mogu biti izvrstan međuobrok koji će nas zasititi i pružiti energiju potrebnu za svakodnevne izazove. Kako ćemo vidjeti, postoji zdravija alternativa slanim i slatkim grickalicama u kojima doista možemo uživati bez grižnje savjesti. 

Orašasti plodovi 
Orašasti plodovi (orah, lješnjak, badem, kikiriki, pistacija, brazilski i indijski oraščić, makadamija…) sadrže malo ugljikohidrata, a mnogo vitamina, minerala, zdravih masnoća i prehrambenih vlakana. Stoga nam zdjelica ili vrećica ispunjena orašastim plodovima uvijek nam može biti pri ruci. Želimo li malo drugačiji okus, možemo ih prepržiti u tavi ili u pećnici. Temperatura pećnice treba otprilike biti 180C ili nešto viša. Uz dodatak malo masnoće bit će hrskaviji. Pržimo ih dok ne postanu zlatnožuti.  

Sjemenke
Sjemenke su veoma vrijedne namirnice, koje kao i orašasto voće sadrže zdrave masnoće, malo ugljikohidrata te mnogo vitamina, minerala i prehrambenih vlakana. Izvrsne su za dodavanje u domaći kruh, peciva, kolače, kekse, krekere… No i njih same možemo grickati – krupnije samostalno (buča, suncokret), a sitnije (lan, sezam, mak, chia) u mješavini raznovrsnih sjemenki. I njih prema ukusu možemo lagano prepržiti pa će dobiti onu neodoljivu hrskavost i orašasti ukus. 

Suho voće
Za one koji žele nešto slatko, dobro rješenje je suho voće (šljive, marelice, grožđice, jabuke…). Ipak, pripazimo da nije dodatno ušećereno. Vodimo računa da ono i prirodno sadrži mnogo šećera, pa bi ga trebali pojesti onoliko koliko bi ga pojeli u svježemu stanju. Možemo ga dodavati u zdrave domaće kolačiće i kekse te mješavine orašastoga voća i sjemenki koje ćemo grickati kao međuobrok. U svakome slučaju, suho voće sadrži vitamine, minerale, prehrambena vlakna i aktivne spojeve što ga čini mnogo boljim izborom od bombona, čokolada i keksa. 

Sve zajedno
I slane i slatke grickalice (krekere, štapiće, kekse…) možemo načiniti kod kuće i odabrati zdrave sastojke zbog kojih će postati nutritivno vrijedni. Radimo li kekse ili krekere umjesto bijeloga brašna upotrijebit ćemo integralno, a svakako možemo iskoristiti i druge vrste brašna kao što su kukuruzno, ječmeno, raženo, zobeno, proseno, kokosovo, laneno, heljdino… Također, umjesto margarina upotrijebit ćemo zdravije masnoće kao što su maslinovo i kokosovo ulje ili maslac. Dodatno ih možemo obogatiti sjemenkama, orašastim plodovima i suhim voćem, ali i dodacima kao što su kurkuma, đumbir, cejlonski cimet, maca... 
Orašasto voće te sjemenke možemo izmiješati sve zajedno i koristiti za grickanje. U slatku varijantu dodajemo suho voće, a u slanu malo morske ili himalajske soli. Kako smo već spomenuli, prethodno ih možemo prepržiti. 

Ako doista nemamo vremena i kao međuobrok si želimo priuštiti zdrave grickalice, Encian nudi rješenje. To su gotovi proizvodi, no sadrže pažljivo birane sastojke. Od slanih grickalica tu su integralni snackovi (rižin, pšenični i kukuruzni), Bite & Go prutići od integralnoga brašna s himalajskom soli (chia, kopriva i đumbir). 
Encianove slatke i zasitne grickalice sadrže vitamine i minerale. To su proteinske pločice Green Line te Muesli Woman Line pločice koje nemaju dodane šećere, a sadrže integralne žitarice i suho voće (lješnjak, brusnica i malina, marelica) te su brzi i zdrav izvor energije. 

Komentari 0
učitavam komentare...