Filtriranje
hr en
0
U košarici(0)

Vaša košarica je prazna

Košarica je prazna. Dodajte bilo koji proizvod iz kataloga.

0

Zdrava prehrana na poslu

Datum objave: 07.07.2020

Preporuke o zdravoj prehrani u teoriji su obično su jasne i jednostavne. No kada bismo to htjeli provesti u djelo, nailazimo na probleme: nije jednostavno mijenjati navike, a mnogi ljudi velik dio dana provode na poslu i teško im je organizirati redovite i kvalitetne obroke. Stoga mnogi tijekom dana pojedu nešto malo, često nedovoljno i/ili loše kvalitete jer je najjednostavnije pojesti neko pecivo, čokoladu ili grickalice.

 

Nažalost, to su uglavnom nutritivno siromašne namirnice koje sadrže bijelo brašno i/ili mnogo šećera. Brza hrana kao što su krumpirići i hamburgeri često sadrže dosta soli i nezdravih masnoća. Nakon takvih obroka možda ćemo osjetiti zadovoljstvo i nalet energije, no ubrzo ćemo postati gladni i umorni. I potom, kako nakon napornog radnog dana to obično biva, glavni obrok bit će nam kasni ručak ili večera. Tako u krevet liježemo prepunoga želuca, a time ne opterećujemo samo probavni sustav, već čitavi organizam. Navečer bismo trebali spavati, a ne probavljati veliku količinu hrane. Zbog toga nam i san može biti nekvalitetan pa se ujutro možemo probuditi nenaspavani, umorni i bezvoljni.

 

U koje vrijeme trebamo jesti na poslu?

To će ponajviše ovisiti o našim individualnim potrebama i o prirodi posla kojeg radimo. Vjerojatno nećemo moći jesti kada to poželimo. Svakako bi bilo dobro da kod kuće doručkujemo, a vrijeme ostalih obroka tijekom radnoga vremena rasporedit ćemo prema mogućnostima.

 

Kakvu bismo hranu trebali jesti?

Važno je da tijekom dana na poslu pojedemo nešto kvalitetno što će nam osigurati važne nutrijente i zasititi nas. Tako ćemo imati energije za izazove na poslu, a nećemo često morati posezati za spomenutom nezdravom hranom i grickalicama. Vidjet ćemo da to ne mora biti ništa komplicirano niti skupo. Bez obzira u koje ćemo vrijeme na poslu jesti ili grickati, bio to slani ili slatki obrok, ideje su gotovo nepresušne.

 

Jelovnik za cijeli dan

 

Ideje za zdravi gablec

Ovdje donosimo ideje kako možemo osmisliti zdrave užine za posao. Ne zaboravimo piti dovoljno tekućine (najbolje voda, nezaslađeni čaj ili kava). Superfoods proteinska kava će nas ujedno razbuditi i zasititi!
 

Imamo li dovoljno vremena večer ranije ili još bolje ujutro možemo pripremiti neki obrok za na posao. To primjerice može biti omiljena varijanta omleta ili kajgane i salata prema ukusu. Od prethodnoga dana možda nam je ostalo nekog jela kao što su tjestenina ili riža i umak, lazanje, pita, štrudla… Umjesto proizvoda od bijeloga brašna koristimo one od cjelovitih žitarica i uz dodatak sjemenki.

 

 

PRIJEPODNE

 

Voće je bogato je vitaminima, mineralima, prehrambenim vlaknima i aktivnim spojevima koji su važni za očuvanje zdravlja. Voće nam daje energiju i osvježava, no iza njega bismo ubrzo mogli postati gladni. Stoga se preporučuje kao međuobrok na kraćoj pauzi od posla.

 

Muesli i kaše sadrže žitarice, sjemenke i suho voće. Složeni ugljikohidrati pružaju osjećaj sitosti i daju nam energiju. Uz dodatak vode, mlijeka ili nekog napitka (primjerice Alpro) možemo ih pripremiti kod kuće ili na poslu. Encian nudi kvalitetan izbor mueslija te Superfoods rižine kaše i Superfoods proteinske kaše.

 

Smoothie 

Kod kuće od svježih sastojaka u tren oka možemo načiniti smoothie i ponijeti ga na posao. On će nas tijekom prijepodneva osvježiti i dati energije.

 

Jogurt, Alpro alternative jogurtu, kefir i acidofil možemo obogatiti voćem (svježim, suhim ili orašastim) i sjemenkama. Takav obrok pomaže u održavanju zdrave crijevne mikroflore i dobre probave. Kupljeni voćni jogurti obično sadrže previše šećera, pa kupujmo obične varijante, bez dodataka.

 

 

VRIJEME RUČKA

 

Sendviči se često smatraju nekvalitetnim obrokom, ali uz izmjenu sastojaka i malo mašte dobit ćemo ukusan i zdrav obrok. Encian nudi veliki izbor kruhova (zobeni, raženi, chia, proteinski…) koji su narezani na praktične tanke šnite. Kao namaz možemo upotrijebiti zdravije inačice raznih namaza. Sendvič prema ukusu punimo salatom, rajčicom, krastavcima, paprikama…

 

Palačinke i tortilje možemo spraviti kod kuće, a tortilje i kupiti. Izvrsne su sa slatkim ili slanim punjenjem. Kod izrade tijesta umjesto bijeloga pšeničnoga brašna upotrijebimo neko cjelovito brašno te možemo dodati sjemenke kao što su chia, lan ili sezam. Punjenja biramo prema ukusu. Ako nemamo vremena, možemo brzo spraviti Encianove Proteinske palačinke mix Superfoods.

 

Salate
Kod kuće si možemo spraviti i zasitnu salatu. Biramo među omiljenim sastojcima: tjestenina, zelena salata, radič, rajčica, paprika, rikula, grah, slanutak, soja, kukuruz… Začinimo prema ukusu.

 

 

POSLIJEPODNE – ZDRAVE GRICKALICE

 

Zdravi snack (grickalice) uvijek možemo imati nadohvat ruke. Umjesto čipsa, keksa, štapića i smokija te raznih dugih napasti možemo odabrati sjemenke i orašaste plodove koje možemo lagano prepržiti. Oni sadrže zdrave masnoće, proteine, vitamine, minerale i vlakna… Također dobro će doći i suho voće.

 

Kod kuće preko vikenda možemo ispeći veću količinu zdravih keksa i krekera koje ćemo kroz tjedan imati za grickanje. Načinimo ih od raznih vrsta cjelovitoga brašna uz dodatak sjemenki i orašastoga voća. Ujutro za tri minute možemo načiniti Encianov Preokrenuti kolač i ponijeti ga na posao.  

 

Jednostavan i zasitan snack su Encianove Proteinske pločice i Woman line pločice kojima ćemo u nekoliko zalogaja povratiti energiju.

 

Dodatni recepti zdrave prehrane na poslu:

 

https://encian.hr/recepti/desert-i-grickalice/slani-krekeri-od-prosenog-brasna-21051/

https://encian.hr/recepti/desert-i-grickalice/magicno-ukusni-krekeri-i-grissini-od-kokosovog-brasna-20979/

https://encian.hr/recepti/desert-i-grickalice/kokos-palacinke-s-kokosovim-brasnom-i-uljem-20977/

https://encian.hr/recepti/glavna-jela/veggie-sendvic-s-ciklom-avokadom-i-chia-sjemenkama-20760/

https://encian.hr/recepti/napitci/ultra-zdravi-vocno-povrtni-smoothie-21020/

https://encian.hr/recepti/desert-i-grickalice/zdravi-zobeni-kolacici-20691/

 

Komentari 0
Nema komentara. Budi prvi!
Pošalji svoj komentar

Vaš email neće biti objavljen i koristiti će se samo u svrhu odgovaranja na vaš komentar
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel