Filtriranje
hr en
0
U košarici(0)

Vaša košarica je prazna

Košarica je prazna. Dodajte bilo koji proizvod iz kataloga.

0

Vaša crijeva će biti zahvalna ovom ukusnom napitku

Datum objave: 31.08.2021

Što je kombucha?

Kombucha(Kombuča) je sve popularnije piće za koje ste možda čuli, ali ga možda niste probali ili ne znate točno o čemu se radi. U jednoj rečenici, kombuča je fermentirano bezalkoholno piće napravljeno od baze čaja, bakterija, kvasca i šećera.

Budući da je kombuča fermentirani čaj, dobit ćete prednosti čaja (zdrava je i puna antioksidanasa), kao i potencijalne probiotike koji mogu pomoći u zdravlju crijeva. Kombuča sadrži bakterije mliječne kiseline, i vjeruje se da bi te bakterije potencijalno mogle ponuditi probiotičke prednosti.

 

Što se okusa tiče, kombuča je slatka, ali ne pretjerano, gazirana je i ima primjesa kofeina i blagi okus octa. Zbog drugih sastojaka koji se često koriste za izradu kombuče, piće može biti prilično slatko i bez puno šećera. Neka se kombuča pravi s voćnim ili biljnim sokom - na primjer, sokom od limuna, sokom od jabuke ili đumbirom - za dodatni okus i slatkoću.  

 

Kako se pravi?

Za stvaranje kombuče, šećerni čaj se kombinira sa simbiotskom kulturom bakterija i kvasca, zvanom SCOBY. Zajedno s kvascem, bakterija uklanja većinu šećera iz čaja - što rezultira mjehurićavim, fermentiranim čajem koji tada postaje kombuča. Jedna od prednosti kombuče je što je prilično niskokalorična i uglavnom je bezalkoholna, iako ima i alkoholnih inačica. Većina kombuča ima samo  10 i 80 kalorija po boci.

 

Zdravstvene prednosti kombuče

Kad čujete za kombuču, čut ćete mnogo o probioticima. No, znanost nije sigurna u to sadrži li kombuča prirodno probiotike, iako mnogi kombuča napitci dodaju probiotike piću tijekom prerade.  

Jedno je sigurno: kombuča se može pohvaliti polifenolima zahvaljujući bazi čaja. Polifenoli djeluju kao snažni antioksidansi u tijelu i smanjuju upalu, korijen mnogih kroničnih bolesti.  

 

Kako odabrati kvalitetnu kombuču

Prilikom odabira kombuče trebali biste uzeti u obzir nekoliko stvari. Prvo, prilikom odabira kombuče, što je boca tamnija, to bolje. To je zato što su probiotici oštećeni ako su dugo izloženi svjetlu. 

Zatim pogledajte oznaku nutritivnih činjenica. U idealnom slučaju želite kombuču s malom količinom šećera, koja je neophodna za proces fermentacije. Naći ćete pića od kombuče sa samo 8 grama dodanog šećera po limenci od 330 ml.  Ako su vam žive kulture i/ili probiotici važni, potražite ih na popisu sastojaka.

Neka kombuča zaslađena je šećernim alkoholom. Neki ljudi zbog toga doživljavaju gastrointestinalne tegobe. Ako ste među njima, izbjegavajte te sastojke. 

Također, ne brinite ako vidite da nešto pluta u vašem piću. Prilikom kupnje kombuče prisutnost plutajućih čestica je potpuno normalna. Ali, klonite se bilo kakvih čestica crnog, zelenog ili pljesnivog izgleda.

 

Tko bi trebao izbjegavati piti kombuču

Upamtite da većina kombuča sadrži ipak malu količinu alkohola. Svatko s poviješću ovisnosti o alkoholu vjerojatno će htjeti izbjeći piće.Kombuča također nije dobar izbor za trudnice ili dojilje zbog sadržaja alkohola u piću, kao i zbog činjenice da je neka kombuča nepasterizirana.  

Komentari 0
Nema komentara. Budi prvi!
Pošalji svoj komentar

Vaš email neće biti objavljen i koristiti će se samo u svrhu odgovaranja na vaš komentar
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel