Filtriranje
hr en
0
U košarici(0)

Vaša košarica je prazna

Košarica je prazna. Dodajte bilo koji proizvod iz kataloga.

0
Irena Biličić

Smoothie za čišćenje organizma

Datum objave: 04.02.2020

Svakome će od nas barem povremeno dobro doći čišćenje organizma ili detoksikacija kojom ćemo potaknuti rad metabolizma, mokraćnoga sustava i crijeva te izlučivanje štetnih tvari. Osim zdravoga načina života u tome nam mogu pomoći obična voda te mnoge vrste voća, povrća, ljekovitih biljaka i začina. Ove namirnice možemo konzumirati samostalno, ali i u obliku sokova, čajeva i juha. Osim toga izvrsno i ukusno sredstvo za detoksikaciju može biti i smoothie.

Smoothie je gusti napitak glatke teksture (engleski smooth znači glatko) spravljen od voća, povrća, tekućine i dodataka prema ukusu. Odabrane sastojke jednostavno stavimo u blender, dobro ih izmiksamo i zdravi napitak možemo odmah konzumirati. Smoothie je prikladan za bilo koji dio dana – kao međuobrok, ali i glavni obrok. Možemo ga ponijeti sa sobom kad idemo van kuće.

Iako su svježe cijeđeni sokovi veoma zdravi, smoothiji ipak imaju neke prednosti. Ovisno o sastavu, ovi jednostavni napici organizmu mogu pružiti obilje vitamina, minerala, zaštitnih spojeva i prehrambenih vlakana te poslužiti kao cjeloviti obrok. Zbog sadržaja vlakana smoothiji su mnogo su zasitniji od sokova. Usto, vlakna povoljno utječu na razine šećera i masnoća u krvi, pomažu u uklanjanju štetnih tvari iz organizma te potiču probavu što je veoma značajno za uspješnu detoksikaciju. Redovito konzumiranje smoothija povoljno utječe na cjelokupno zdravlje.

Smoothie možemo načiniti od raznih namirnica za koje je važno da su svježe i iz organskoga uzgoja ili barem provjerenog gdje se ne koriste pesticidi.  Dobro je znati da detoksikaciju potiču određeni spojevi u nekim namirnicama. Tako primjerice kupusnjače (kupus, kelj, cvjetača, brokula, raštika, korabica, kineski kupus, rotkvica, rikula, potočarka…) sadrže mnoge zaštitne spojeve od kojih su neki bitni za čišćenje organizma. Od zelenoga lisnatoga povrća izvrstan odabir su špinat, salata, matovilac, radič, blitva, artičoka i šparoga, od plodovitoga krastavac, tikvica, rajčica i paprika, a od korjenastoga cikla, mrkva te korijen peršina i celera. Mnogo korisnih tvari koje čiste organizam sadrži i samoniklo jestivo bilje poput maslačka, radiča i koprive.

Od voća možemo dodati razne vrste, a osobito avokado, bananu, jabuku, breskvu, trešnju, višnju, ananas, nar i agrume (najbolje limun i grejp) te lubenice i dinje. Ne zaboravimo i na veoma zdravo bobičasto voće poput jagode, maline, kupine, borovnice, ribizla, aronije… Ono sadrži obilje antioksidativnih spojeva koji su također važni pri čišćenju organizma.

Izvrsni dodaci smoothiju su list peršina i celera, cimet, đumbir, kurkuma, alga spirulina, čili, luk, češnjak, ružmarin, metvica…  

Smoothie obično radimo s vodom (najbolje filtriranom). Umjesto vode možemo upotrijebiti čajeve koji potiču detoksikaciju (kopriva, maslačak, zeleni čaj…). Korisno je dodati i neki prirodni nezaslađeni sok (jabuka, ananas, limun, naranča, aronija, nar…) ili biljni napitci poput Alpro napitaka (soja, zob, riža, kokos, badem, indijski oraščić…). Fermentirani mliječni proizvodi (jogurt, acidofil, kefir) su probiotici i važni su za zdravlje crijevne mikroflore. Crijeva sa zdravom sluznicom sprečavaju prolaz štetnih spojeva u krvotok. Stoga temelj smoothija za detoksikaciju može biti neki od navedenih proizvoda.

Smoothie možemo obogatiti sjemenkama (lan, sezam, chia, suncokret…), orašastim plodovima (lješnjak, badem, orah, kikiriki…) i zdravim masnoćama (hladno tiještena ulja). Također, idealan dodatak su i vlakna poput psyllium ljuskica te pšeničnih ili zobenih mekinja (posija).

Postoje mnogobrojni recepti za smoothije, a mi ćemo odabrati  sastojke s kojim raspolažemo i koje volimo. Tako u blender primjerice možemo staviti jednu manju bananu ili pola avokada, šaku zelenog lisnatoga povrća (i/ili kupusnjača) i začine prema ukusu. Tekućinu dodajemo ovisno o željenoj gustoći napitka.  

Za slatke varijante smoothija umjesto šećera možemo upotrijebiti med, steviju ili neko drugo sladilo. Zdrav dodatak kojim ćemo obogatiti i ujedno zasladiti svoj napitak je suho voće (grožđice, datulje, šljive, smokve, marelice…).

 

Komentari 0
Nema komentara. Budi prvi!
Pošalji svoj komentar

Vaš email neće biti objavljen i koristiti će se samo u svrhu odgovaranja na vaš komentar