Filtriranje
hr en
0
U košarici(0)

Vaša košarica je prazna

Košarica je prazna. Dodajte bilo koji proizvod iz kataloga.

0

Proseno brašno je idealna namirnica prirodno bez glutena

Datum objave: 24.09.2021

Kada je riječ o namirnicama bez glutena, brašno od prosa je idealna alternativa bijelom i pšeničnom brašnu. Proso je žitarica prirodno bez glutena, pa ga isprobavaju ljudi s celijakijom ili osjetljivošću na gluten. Brašno od prosa ima blag i ukusan orašast okus i može se koristiti u receptima za kolače, kruh i druga jela. 

Što je proso?

Proso je žitarica koja se počela uzgajati prije više od 4.000 godina u Aziji. Bila je glavna žitarica u Europi tijekom srednjeg vijeka. Proso možemo pronaći u svemu, od žitarica za doručak do piva bez glutena. Od njega se radi brašno, koje ima više proteina od brašna smeđe riže, najčešće korištenog bezglutenskog brašna. Uz to, sadrži vlakna pogodna za mikrobiome za promicanje zdravlja crijeva te mnoge druge hranjive tvari, uključujući magnezij, mangan, fosfor i folate. Brašno od prosa bogat je izvor antioksidansa i nisko glikemijskih ugljikohidrata. Ova drevna žitarica također je korisna za zdravlje srca jer sadrži  topljiva vlakna, koja povoljno utječu na crijeva i smanjenje LDL kolesterola. 

Tko ne smije jesti proso?

Kada je u pitanju konzumacija brašna od prosa, ne preporučuje se ljudima koji imaju problema sa štitnjačom jer može drastično smanjiti razinu joda. Prošeno brašno sadrži tvari koji mogu uzrokovati gušavost ako se ne konzumira dovoljno joda.

Međutim, proizvod koji sadrži proso može sadržavati gluten ako je proso uzgajano u blizini pšenice, na primjer, ili ako je proizvedeno na opremi koja također proizvodi sastojak koji sadrži gluten. Iako je riječ o minimalnim količinama, taj podatak treba stajati na ambalaži. 

Stoga, ako imate celijakiju, svakako provjerite etiketu kao i bilo koju drugu hranu bez glutena.

Kako peći s brašnom od prosa?

Prilikom pečenja možete do 25 posto brašna u svom receptu sigurno zamijeniti proso brašnom.

Za pečenje kruha, kolača i muffina, dobitna kombinacija je  proseno  brašno  s škrobovima bez glutena za pečenje. Mi predlažemo 2 šalice prosa brašna, ½ šalice tapioka škroba i ½ šalice krumpirovog škroba, plus ksantanska guma. 

Komentari 0
Nema komentara. Budi prvi!
Pošalji svoj komentar

Vaš email neće biti objavljen i koristiti će se samo u svrhu odgovaranja na vaš komentar
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel