Filtriranje
hr en
0
U košarici(0)

Vaša košarica je prazna

Košarica je prazna. Dodajte bilo koji proizvod iz kataloga.

0

Post uz jabučni ocat - da ili ne?

Datum objave: 24.09.2021

Povremeni post- razdoblje tijekom kojeg se suzdržavate od unosa kalorija-vjerojatno je najbrže rastući oblik dijete.  Ukratko, tijekom određenog vremenskog perioda  konzumira se samo voda i druga nekalorična pića. No, uključuje li to jabučni ocat?   

 

Prije no što odgovorimo na to pitanje, razlučimo različite oblike posta. 

 

  • Vremenski ograničena prehrana:  Jedan od najjednostavnijih pristupa uključuje unos kalorija u određenom vremenskom okviru (obično u trajanju od osam sati, dok 16 sati ništa ne jedete. To se ponekad naziva metodom 16/8 .
  • Ratnička dijeta : Mnogo stroži plan koji podrazumijeva da veći dio dana provedete u postu ili premalo jedete, a zatim konzumirate kalorije tijekom četverosatnog prozora noću.
  • 24-satni post: ovaj pristup zahtijeva 24-satni post jednom ili dva puta tjedno. Ostalih pet ili šest dana u tjednu jedete po želji.
  • Dva puta tjedno:  ovim pristupom odabirete dva dana svaki tjedan za unos 500 kalorija, a zatim ostalih pet dana u tjednu jedete po želji.
  • Par-nepar post:  Jedete 500 kalorija jedan dan, a zatim drugi jedete po želji. 

 

Možete li piti jabučni ocat za vrijeme posta?

Jabučni ocat je u osnovi sok od jabuke koji je dva puta fermentiran. Šećeri u jabuci fermentiraju uz pomoć kvasca  i pretvaraju se u alkohol. Zatim bakterije taj alkohol fermentiraju u octenu kiselinu. Jedna žlica jabučnog octa ima 5 kalorija, 0 grama masti, 0 grama proteina, 1 gram ugljikohidrata, od toga 1 gram šećera.
Jabučni ocat dugo se koristio za kuhanje i kiseljenje. No kako se pojavljuju sve veća istraživanja koja pokazuju njegove zdravstvene koristi - od smanjenja žudnje za šećerom do bolje kontrole glukoze u krvi - on se pojavio kao pomoć na dijeti.

 

Kakva je veza jabučnog octa i posta?

Ako koristite povremeni post da bi smršavili, cilj je smanjiti učestalost lučenja hormona inzulina koji skladišti glukozu. Budući da tijekom posta ne jedete, nećete stimulirati otpuštanje tog hormona. Većina pića koja nisu voda ili obični čaj ili kava uzrokovat će određenu razinu inzulinskog odgovora i stoga će vam  prekinuti post. Ali kiseline poput limunovog soka i octa (u malim količinama) imaju tako niske razine šećera i kalorija  da ne bi trebale potaknuti oslobađanje inzulina. Stoga se ocat može koristiti kod posta. 

 

Rizik pijenja jabučnog octa 

Kako smo rekli, procesom fermentacije jabučni sok  se pretvara u ocat, a on je jaka kiselina. Dulji kontakt sa bilo čime što je ovako kiselo može oštetiti caklinu vaših zuba. Da bi se to izbjeglo, svakako ga dodajte u čašu vode u omjeru 1:10 (jedna žlica jabučnog octa na 10 žlica vode) za dovoljno razrjeđenja. Držite se jedne do dvije žlice dnevno najviše kako biste postigli zdravstvene rezultate jabučnog octa tijekom posta i očuvali svoje zube. Tijekom ostatka dana hidratizirajte s puno čiste vode za poticanje probave i sitosti.

 

Brojanje kalorija tijekom posta

Mnoge metode povremenog posta omogućuju dane konzumiranja bilo koje količine kalorija za kojom vaše tijelo žudi. U dane posta ili tijekom vremenskog prozora za post, kalorijski raspon je tipično između 0 i 500 kalorija.  

Na vama je kako ćete rasporediti kalorije i što ćete učiniti s hranom ili pićem.

 

Znanost pokazuje da je isprekidani post dobar pristup pomoći ljudima da izgube i održe gubitak težine. Provedene studije su utvrdile da post 8 do 12 sati prije vađenja krvi može imati pozitivan utjecaj na razinu inzulina i šećera u krvi .

Čini se da povremeni post uspješno smanjuje rizik od nekoliko kroničnih bolesti poput dijabetesa tipa 2 i kardiovaskularnih bolesti .

 

U 16 studija povezanih s promatranjem osoba koje su imale problema s prekomjernom težinom, 11 je pronašlo statistički značajne rezultate mršavljenja zbog povremenog posta.

 

Post je ,međutim, povezan s potencijalnim gubitkom mišića ako se previše drastično ograniče kalorije ili se jede nekvalitetna hrana tijekom perioda bez posta. 

 

Trudnice, dojilje, dijabetičari ili osobe koje imaju povijest poremećaja prehrane ili uzimaju bilo koje lijekove koji se moraju uzimati s hranom trebali bi izbjegavati isprekidani post.

Da zaključimo: pijenje jabučnog octa za vrijeme posta je u redu, ali  zapamtite da je manje više. Omjer jabučnog octa i vode 1:10 može vam pomoći da iskoristite istaknute zdravstvene prednosti i istovremeno ostanete sigurni.

Komentari 0
Nema komentara. Budi prvi!
Pošalji svoj komentar

Vaš email neće biti objavljen i koristiti će se samo u svrhu odgovaranja na vaš komentar
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel