Prijavi se za newsletter, ostvari brojne popuste i iskoristi -15% popusta na ukupnu kupovinu. *Popusti se ne zbrajaju
0
Zašto će vam B vitamin tablete pomoći kod umora i iscrpljenosti?
Komentara 0

Kompleks vitamina B sastoji se od vitamina B1 (tiamin), B2(riboflavin),  B3 (niacin), B5 (pantotenska kiselina),  B6(piridoksin), B7(biotin), B9(folna kiselina) i B12 (kobalamin). Obično se uzimaju zajedno jer su njihovi međuodnosi složeni. Uloga vitamina u metabolizmu energije je neprocjenjiva jer oni pretvaraju ugljikohidrate, bjelančevine i masti u energiju te je njihov dostatan unos nužan kako bi se osjećali dobro. Tablete B vitamina uobičajen su i siguran način dodatnog unosa ovih važnih nutrijenata u naš organizam 

Simptomi nedostatka vitamina B 

Nažalost, dug je popis tegoba ili bolesti koje su povezane s manjkom ovih važnih vitamina. Na vrhu liste je anemija, a posebice su u opasnosti osobe starije od 65 godina. Kad govorimo o  pojedinom vitaminu, specifičnosti nedostatka vitamina B6 uključuju seboreju, upalne procese u ustima, ispucale kutove u ustima, utrnula stopala, te psihičke tegobe poput anksioznosti, nervoze i uzrujanosti. Nedostatak vitamina B9 povećava rizik od oštećenja ploda tijekom trudnoće, proljev, kao i zaboravljivost, nagle promjene raspoloženja i osjećaj iritiranosti. A imate li manjak vitamina B5, vaša kosa će patiti. 

B vitamini u hrani 

Dobra je vijest da je hrana,  koja nam je lako dostupna, puna vitamina B. To vrijedi za većinu ljudi, tj. one  koji jedu sve, ali i vegetarijance. Krenimo redom: crveno i pileće meso, riba, cjelovite žitarice poput smeđe riže, raži  i prosa - sve su to namirnice bogate kompleksom ovih vitamina. Slijede grahorice, sjemenke i orašasti plodovi, te  tamnozeleno povrće debelih listova poput kelja, špinata i brokole. Dakle, izbor je velik i svatko može naći svoju omiljenu namirnicu. Međutim, loša je vijest da većina ljudi u svojoj prehrani koristi rafiniranu (čitaj: jeftiniju) hranu koja je lišena vrijednih sastojaka ili pribjegava brzoj hrani, koja često ne sadrži puno više od praznih kalorija, ugljikohidrata, soli i masnoća. Takva hrana siromašna je vitaminima B kompleksa. Posebno vrijedan, lako dostupan  i ne skup izvor vitamina B je suhi pivski kvasac. O njegovim koristima možete više pročitati na blogu nutricionistice Mirne Trumbetaš o ljekovitim svojstvima pivskog kvasca

Uzimam li dovoljno vitamina B?

Količine koje osoba treba unositi da namiri potrebe za vitaminima B  kompleksa variraju ovisno o dobi i težini, ali i načinu života. Striktni vegetarijanci i kronični alkoholičari izloženiji su opasnostima nedostatka pojedinih vitamina B, a isto vrijedi za osobe kojima je odstranjen dio crijeva zadužen za apsorbciju tog vitamina, dijabetičari i osobe koje uzimaju antacide dulje vrijeme. Sportaši i aktivni rekreativci također  imaju povećane potrebe za ovim vitaminima.  U načelu, ne treba se bojati prekomjernog unosa, jer su vitamini B kompleksa topivi u vodi čime se višak odstranjuje mokrenjem. Međutim, dugotrajno uzimanje prevelikih doza može u nekim slučajevima imati i nuspojave poput osipa, proljeva, pospanosti i povraćanja te o tome treba voditi računa. 

Moguće je provesti razne testove za utvrđivanje točne razine vitamina B, a ne želite li testiranje, igrate li na sigurno ili ste iskusili neke od gore navedenih simptoma, možete se odlučiti za sigurne i provjerene dodatke prehrani poput https://encian.hr/esencia-b-kompleks-30-kapsula-proizvod-444/. 

Potiču li vitamini B debljanje?

Opće je uvriježeno mišljenje da ovaj kompleks uzrokuje debljanje. Kako vitamini nemaju kalorija, to nije točno. Međutim, uzimanje kompleksa vitamina B može doprinijeti vašim naporima da se udebljate prvenstveno kroz povećanje apetita koji uzrokuju vitamini B1 i B6. S druge strane pak, vitamini B2, 5 i 12 mogu podići osjećaj energije i time povećati otpor prema prejedanju. Kao što smo rekli, međuodnosi ovih vitamina su kompleksni i nemaju jednoznačne rezultate. 

Ukoliko mislite da ste mršavi, prije svega bi trebali dodati više kalorija u svoju prehranu te je učiniti raznovrsnom. Oslanjanje na samo jedan pripravak i namirnicu se ne savjetuje. 

 

Autor fotografije: Ivan Šikić

 

Ocjenite članak

Imate komentar, pitanje ili savjet?

Pozivamo vas da ih ostavite u nastavku.

učitavam komentare...