Filtriranje
hr en
0 0

Zašto će vam B vitamin tablete pomoći kod umora i iscrpljenosti?

B kompleksom protiv umora
Datum objave: 10.01.2019

Kompleks vitamina B sastoji se od vitamina: 

  • B1 (tiamin), 
  • B2 (riboflavin),  
  • B3 (niacin), 
  • B5 (pantotenska kiselina),  
  • B6 (piridoksin), 
  • B7 (biotin), 
  • B9 (folna kiselina) i 
  • B12 (kobalamin)

Obično se uzimaju zajedno jer su njihovi međuodnosi složeni. Uloga vitamina u metabolizmu energije je neprocjenjiva jer oni pretvaraju ugljikohidrate, bjelančevine i masti u energiju te je njihov dostatan unos nužan kako bi se osjećali dobro. Tablete B vitamina uobičajen su i siguran način dodatnog unosa ovih važnih nutrijenata u naš organizam.

 

Simptomi nedostatka vitamina B 

 

Nažalost, dug je popis tegoba ili bolesti koje su povezane s manjkom ovih važnih vitamina. 

Na vrhu liste je anemija, a posebice su u opasnosti osobe starije od 65 godina. 

Kad govorimo o  pojedinom vitaminu, specifičnosti nedostatka vitamina B6 uključuju seboreju, upalne procese u ustima, ispucale kutove u ustima, utrnula stopala, te psihičke tegobe poput anksioznosti, nervoze i uzrujanosti. 

Nedostatak vitamina B9 povećava rizik od oštećenja ploda tijekom trudnoće, proljev, kao i zaboravljivost, nagle promjene raspoloženja i osjećaj iritiranosti. 

Imate li manjak vitamina B5, vaša kosa će patiti. 

 

B vitamini u hrani: u kojim se namirnicama nalazi?

 

Dobra je vijest da je hrana, koja nam je lako dostupna, puna vitamina B. 

To vrijedi za većinu ljudi, tj. one  koji jedu sve, ali i vegetarijance.

Krenimo redom: crveno i pileće meso, riba, cjelovite žitarice poput smeđe riže, raži  i prosa - sve su to namirnice bogate kompleksom ovih vitamina. 

Slijede grahorice, sjemenke i orašasti plodovi, te tamnozeleno povrće debelih listova poput kelja, špinata i brokule.

Dakle, izbor je velik i svatko može naći svoju omiljenu namirnicu. Međutim, loša je vijest da većina ljudi u svojoj prehrani koristi rafiniranu (čitaj: jeftiniju) hranu koja je lišena vrijednih sastojaka ili pribjegava brzoj hrani, koja često ne sadrži puno više od praznih kalorija, ugljikohidrata, soli i masnoća. 

Takva hrana siromašna je vitaminima B kompleksa. 

Posebno vrijedan, lako dostupan i ne skup izvor vitamina B je suhi pivski kvasac. O njegovim koristima možete više pročitati na blogu nutricionistice Mirne Trumbetaš o ljekovitim svojstvima pivskog kvasca. 

 

Uzimam li dovoljno vitamina B?

 

Količine koje osoba treba unositi da namiri potrebe za vitaminima B  kompleksa variraju ovisno o dobi i težini, ali i načinu života. 

Striktni vegetarijanci i kronični alkoholičari izloženiji su opasnostima nedostatka pojedinih vitamina B, a isto vrijedi za osobe kojima je odstranjen dio crijeva zadužen za apsorbciju tog vitamina, dijabetičari i osobe koje uzimaju antacide dulje vrijeme. 

Sportaši i aktivni rekreativci također imaju povećane potrebe za ovim vitaminima. U načelu, ne treba se bojati prekomjernog unosa, jer su vitamini B kompleksa topivi u vodi čime se višak odstranjuje mokrenjem. Međutim, dugotrajno uzimanje prevelikih doza može u nekim slučajevima imati i nuspojave poput osipa, proljeva, pospanosti i povraćanja te o tome treba voditi računa. 

Moguće je provesti razne testove za utvrđivanje točne razine vitamina B. U slučaju da ne želite testiranje ili igrate na sigurno ili ste iskusili neke od gore navedenih simptoma, možete se odlučiti za sigurne i provjerene dodatke prehrani poput Esencia B-kompleks kapsula.

 

Potiču li vitamini B debljanje?

 

Opće je uvriježeno mišljenje da ovaj kompleks uzrokuje debljanje. 

Kako vitamini nemaju kalorija, to nije točno. Međutim, uzimanje kompleksa vitamina B može doprinijeti vašim naporima da se udebljate prvenstveno kroz povećanje apetita koji uzrokuju vitamini B1 i B6. 

S druge strane pak, vitamini B2, 5 i 12 mogu podići osjećaj energije i time povećati otpor prema prejedanju. Kao što smo rekli, međuodnosi ovih vitamina su kompleksni i nemaju jednoznačne rezultate. 

Ukoliko mislite da ste mršavi, prije svega bi trebali dodati više kalorija u svoju prehranu te je učiniti raznovrsnom. Oslanjanje na samo jedan pripravak i namirnicu se ne savjetuje.

Komentari 0
Nema komentara. Budi prvi!
Pošalji svoj komentar

Vaš email neće biti objavljen i koristiti će se samo u svrhu odgovaranja na vaš komentar
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel