Prijavi se za newsletter, ostvari brojne popuste i iskoristi -15% popusta na ukupnu kupovinu. *Popusti se ne zbrajaju
0
Kako vitamini B kompleksa utječu na vaše zdravlje?
Komentara 0

Vitamini B kompleksa skupina su različitih spojeva koje pronalazimo u hrani i jako su bitni za mnogobrojne životno važne metaboličke procese u našemu organizmu. Njihovo djelovanje je iznimno složeno i u brojnim je slučajevima međusobno povezano pa se nedostatak jednoga od njih može odraziti i na djelovanje ostalih. Stoga ih se i preporučuje unositi zajedno. Važno je znati da su topivi u vodi i da ih naše tijelo ne pohranjuje za kasnije korištenje, a eventualni višak izlučuje putem mokraće, pa se neće nepotrebno zadržavati u tijelu. Najvažniji vitamini B kompleksa su:

Vitamin B1 (tiamin) sudjeluje u pretvaranju ugljikohidrata u energiju te je važan za normalno funkcioniranje imunološkoga, živčanoga i mišićnoga sustava. Važan je za dobro raspoloženje i mentalne sposobnosti (koncentracija, pamćenje…,).

Vitamin B2 (riboflavin) bitan je za metabolizam ugljikohidrata, proteina i masti te pomaže u stvaranju crvenih krvnih stanica te opskrbi mišića energijom. Važan je za snažan imunološki sustav i ima antioksidativno djelovanje pa pomaže u borbi protiv slobodnih radikala, čuva zdravlje živčanih ovojnica, kože, sluznica i očiju te može spriječiti nastanak mnogih bolesti te usporava starenje.

Vitamin B3 (niacin) sudjeluje u metabolizmu ugljikohidrata, masti i alkohola. Važan je u stvaranju hormona, održavanju normalnih razina zdravoga kolesterola i triglicerida u krvi. Koristi u ublažavanju bolnih menstruacija, akni i preosjetljivosti na svjetlo.

Vitamin B6 (piridoksin) sudjeluje u više od stotinu enzimskih reakcija. Pomaže u metabolizmu aminokiselina, stvaranju crvenih krvnih stanica, pravilnome funkcioniranju mozga, imunološkoga, živčanoga i srčano krvožilnoga sustava te čišćenju jetre. Pomaže u kontroliranju razina glukoze u krvi. Koristan je za ublažavanje nesanice i poboljšavanje raspoloženja. U trudnoći je bitan za zdrav razvoj djeteta.

Vitamin B7 (biotin) ima važnu ulogu u metabolizmu proteina, lipida i ugljikohidrata te stvaranju energije. Pridonosi zdravlju kože, kose i noktiju.

Vitamin B9 (folna kiselina) važan je za stvaranje crvenih krvnih stanica (zajedno s vitaminom B12) te općenito rast i dijeljenje stanica; umanjuje opasnost od nastanka srčanih oboljenja i zaboravljivosti. Sprečava razvoj depresije. Bitan je za trudnice jer je kod nerođene djece smanjuje rizik od oštećenja centralnog živčanog sustava.

Vitamin B12 (kobalamin) veoma je važan u metabolizmu ugljikohidrata, proteina i lipida. Pomaže pri apsorpciji željeza i zajedno s vitaminom B9 sudjeluje u stvaranju crvenih krvnih stanica. Važan je za poboljšavanje kognitivne funkcije.

Vitamini B kompleksa općenito (i kako smo već spomenuli, zajednički) sudjeluju pri stvaranju energije iz hrane. Stoga se preporučuju osobama s bolestima i poteškoćama probavnoga sustava, jer je u tim slučajevima često narušena ravnoteža crijevne mikroflore i/ili apsorpcija hranjivih tvari. Istraživanja su pokazala da nedostatak vitamina B kompleksa može dovesti do bolesti krvožilnoga sustava (zbog pojačane proizvodnje homocisteina). Ovi vitamini povoljno djeluju na rad središnjega živčanoga sustava (prije svega na prijenosa živčanih impulsa), pa su važni su za pamćenje, koncentraciju i očuvanje mentalnoga zdravlja. Osim stvaranja crvenih krvnih stanica bitni su za zdravlje srčano krvožilnoga sustava, sluznica, kože i noktiju.

Smatra se da dovoljan unos vitamina B kompleksa može umanjiti rizik od nastanka depresije, moždanoga udara i neurodegenerativnih bolesti (demencije, Alzheimerove bolesti…). Uravnotežuje hormone i ublažavaju simptome PMS-a.

Uravnoteženom prehranom i zdravim načinom života nadopuna ovim vitaminima uglavnom nije potrebna. No kako je u današnje vrijeme svakodnevnica ispunjena nedostatkom vremena i stresom, određene skupine ljudi osobito bi trebale pripaziti na unos ovih vitamina. Vitamini B kompleksa u obliku dodataka prehrani osobito se preporučuju kod povećanih tjelesnih i mentalnih napora: sportašima, starijim osobama, vegetarijancima i veganima, kod kroničnoga umora i stresa te ženama koje koriste oralnu kontracepciju. Također se preporučuje kod tegoba s kožom (osobito dermatitisa) i nakon terapije antibioticima. Treba imati na umu i da redukcijske dijete, nedovoljna tjelesna aktivnost te neuredne životne navike poput pušenja i pretjeranoga konzumiranja alkohola uvelike pridonose nedostatku ovih vitamina.

Za zdravu nadoknadu B kompleksa preporučuje se svakodnevno uz jelo popiti 1 kapsulu Esencia B-kompleks.

Ocjenite članak

Imate komentar, pitanje ili savjet?

Pozivamo vas da ih ostavite u nastavku.

učitavam komentare...