Prijavi se za newsletter, ostvari brojne popuste i iskoristi -15% popusta na ukupnu kupovinu. *Popusti se ne zbrajaju
0
Kako napraviti uravnotežen blagdanski jelovnik?
Komentara 0

Za blagdane uobičajeno je da se priprema obilje hrane, a češća su i obiteljska i prijateljska druženja na kojima su pripremljeni puni stolovi hrane. Stoga i ne čudi da je to za mnoge i vrijeme kada se prejedamo, nakon čega nas muče mnoge probavne smetne, a zbog suvišnih kalorija vrlo često se i udebljamo. Ako ste vi domaćin na nekim od ovakvih okupljanja, tada imate šansu da ponudite raznovrsna i manje kalorična jela.

Uobičajeno je da blagdanski jelovnik uključuje nekoliko slijedova jela, tako ga je poželjno započeti juhom od povrća. Ovakva juha je niskokalorična, a ujedno će vas malo i zasititi pa možda pojedete koji zalogaj manje za glavno jelo.

Pečenje je gotovo neizostavni dio svakog blagdanskog menija. Pri tome je poželjno da se jede manje masno meso poput masa peradi (piletina i puretina) ili manje masni dijelovi crvenog mesa. Kod pečenja mesa umjesto zalijevanja uljem, meso peradi može se zalijevati mješavinom vode i ulja a svinjsko pečenje samo vodom.  Prilikom posluživanja mesa svakako treba ukloniti kožu.  Jedan od prikladnih priloga uz meso bila bi npr. smeđa riža, proso, heljda, bulgur, kvinoja ili  batat. U ove priloge dodajte malo maslinova ulja i začine poput peršina, bosiljka,đumbira ili majčine dušice radije nego da ih preljevate masnoćom koja vam je ostala od pečenja. Tu masnoću bacite.

Povrće  i gljive savršeno se uklapaju u svečani blagdanski meni. Sugerira se da povrće bude pripremljeno na pari (npr. cvjetača, brokula, prokulica, mahune, grašak) ili pak svježe naribano na salatu (mrkva, kupus) kako bi se maksimalno sačuvali vitamini.

Kolači su neizostavni dio blagdanskog jelovnika. Trebalo bi izbjegavati kolače koji sadrže puno jaja ili masnoće poput margarina (npr. kremasti kolači). Poželjni su kolači i keksi koji sadrže voće (posebno jabuke) te tamnu čokoladu, zobene pahuljice, integralno brašno, đumbir i cejlonski cimet. Margarin u kolačima može se smanjiti tako da se polovina količine margarina zamijeni jabučnim sokom. Pire od banane može zamijeniti maslac. U većini kolača šećer se može smanjiti za ¼ ili se umjesto šećera može koristiti med (dovoljno je upola manja količina od šećera) ili neki drugi biljni sirup za zaslađivanje poput agavinog.  Ostali tradicionalni kolači poput orahnjača i makovnjača prave su energetske bombe tako da je dovoljno pojesti samo jedan komad.

Konzumiranje alkohola treba biti umjereno jer treba imati na umu da alkohol isto doprinosi energetskom unosu. Tako 1 dl vina ima 70-90 kcal, a piva oko 50 kcal, dok 0,3 dl žestokog pića ima čak 60-80 kcal. Nazdravite jednom a ostatak vremena pijte vodu, čaj ili neki razblaženi voćni sok.

 

Ocjenite članak

Imate komentar, pitanje ili savjet?

Pozivamo vas da ih ostavite u nastavku.

učitavam komentare...