Prijavi se za newsletter, ostvari brojne popuste i iskoristi -15% popusta na ukupnu kupovinu. *Popusti se ne zbrajaju
0
Crvena riža-snizite kolesterol i poboljšajte cirkulaciju
Komentara 0

Kolesterol je važan za tvorbu hormona nadbubrežne žlijezde i spolnih hormona. Štiti našu kožu i čini ju otpornom. Služi za izgradnju membrana u tijelu, te je važan za mozak. No, u prevelikim količinama u krvi može dovesti do začepljenja krvnih žila, bolesti te nažalost i smrti.

Kako sniziti kolesterol?

Povećanje kolesterola u krvi uzrokovat će konzumiranje hrane bogate zasićenim masnim kiselinama. Dakle uglavnom namirnicama životinjskog podrijetla, no razinu lošeg kolesterola povećat će i rafinirani ugljikohidrati. Na pitanje kako sniziti kolesterol, odgovor je dasvakako treba izbjegavati masno meso, mesne prerađevine, vrhnje, fast food, čips i grickalice koji su pritom još bogati i sa soli, rafinirane slatkiše, kekse, napolitanke, bombone, medenjake, pekarske proizvode (krafne, buhtle, slance, kroasane) koji su bogati trans masnim kiselinama iz margarina. Osim praznih kalorija dakle isključivo energetske komponente, u organizam nećete unijeti ništa kvalitetno, a ponuditi ćete mu nekvalitetne sastojke koji će mu dugoročno ometati normalno funkcioniranje.

Ono što će doprinijeti smanjenju lošeg kolesterola je svakako kontroliran i smanjen unos zasićenih masnih kiselina te povećan unos nezasićenih masnih kiselina. Nezasićene masne kiseline dolaze od namirnica biljnog podrijetla pa tako u prehranu treba unijeti hladno prešana ulja poput maslinovog, lanenog, bućinog, sezamovog ulja i sl., sjemenke i orašaste plodove.

Dobrobit dolazi i od namirnica bogatih prehrambenim vlaknima poput cjelovitih žitarica, voća i povrća koja utječu na smanjenje kolesterola. Tu su naravno i razni pripravci poput crvene riže koja sadrži bogatstvo pigmenta antocijana koji uz mnogo drugih funkcija štiti i naše krvne žile od oštećenja. Crvena riža bogata je i  prehrambenim vlaknima, vitaminima i mineralima koji potiču smanjenje kolesterola.

Također je važno kretati se i biti aktivan. Pješačite, hodajte po stepenicama, vozite se biciklom, bavite se sportom ili bilo kojom drugom aktivnosti, koja će doprinijeti smanjenju kolesterola i svakako ne zaboravite u svoju dnevnu rutinu uvrstiti crvenu rižu.

Ocjenite članak

Imate komentar, pitanje ili savjet?

Pozivamo vas da ih ostavite u nastavku.

učitavam komentare...