Filtriranje
hr en
0 0

Chia sjemenke - kako i kada ih koristiti

Saznajte kako pravilno koristiti chia sjemenke u prehrani
Datum objave: 15.11.2017

Chia sjemenke, koliko god bile sićušne i izgledale neugledno sve su omiljenije i nose laskavu titulu supernamirnice.  I nisu samo modni hit – jer postoje i znanstvene potvrde o njihovom blagotvornom utjecaju na ljudsko zdravlje. 

U sitnim se sjemenkama skriva prava riznica važnih tvari i spojeva: mnoštvo prehrambenih vlakana, vitamina, minerala, aminokiselina…

 

Uz chia sjemenke recite višku kilograma doviđenja!

Uz chia sjemenke možete lako smršaviti

Dovoljno je uzimati samo jednu čajnu žličicu dnevno (pomiješane u razne vrste jela), a želimo li poboljšati probavu i pridonijeti skidanju suviška kilograma, tada ih možemo uzimati 3 do 4 čajne žlice dnevno. 

Chia sjemenke za mršavljenje djeluju na više načina. Naime, njihov nutritivni sastav općenito povoljno djeluje na zdravlje čitavog organizma, pa se preporučuju u redukcijskim dijetama jer veoma brzo mogu nadomjestiti nedostatak mnogih tvari. 

Prethodno namočene sjemenke nabubre i stvaraju sluz te:

  • gotovo trenutno pružaju osjećaj sitosti (jer su nabubrile i lagano se probavljaju),
  • pospješuju rad crijeva, 
  • ubrzavaju probavu 
  • Ubrzavaju izlučivanje toksina te 
  • sprječavaju zatvor.

Sve nabrojene pojave zapravo nisu neobične kada jedemo manje hrane i želimo se riješiti viška kilograma. Važno je spomenuti da ne podižu razinu šećera u krvi, pa time ne izazivaju brzi osjećaj gladi.

chia sjemenke Encian veliko pakiranje

Priprema chia sjemenki? Vrlo jednostavno

 

Priprema chia sjemenki je jednostavna. Kako smo već spomenuli prethodno ih možemo namočiti najmanje 10 do 15 minuta prije jela kako bi nabubrile. 

Još ih je bolje namočiti i preko noći pa ih ujutro odmah imamo spremne za jelo. 

Duljim namakanjem neki nutrijenti iz sjemenki postaju pristupačni, jer tvrda ljuska omekša i postaje poroznija. Osim vode, možemo ih namočiti u mlijeko ili mliječne napitke, jogurt, kefir, sok, neki drugi omiljeni napitak… 
Otprilike dvije jušne žlice sjemenki prelijemo s 2 do 2,5 dl tekućine. Tako namočene sjemenke nabubre i ispuštaju sluz pa je smjesa nalik pudingu.

Zdravi recept chia puding s kremom od banane i kokosa

O tom obliku izvrstan saveznik za zdravlje crijeva jer pospješuju probavu i povoljno djeluju na crijevnu mikrofloru. Takve ih možemo pomiješati s omiljenim žitaricama, voćem, povrćem, orašastim plodovima (orasi, bademi, lješnjaci…) i raznim drugim sastojcima prema ukusu (kakao, kokos, cimet, kurkuma…).

Zdravi recept smoothie s bobičastim voćem, chia sjemenkama i đumbirom

Encian preporuka: pokušajte samljeti chia sjemenke!

 

Želimo li u potpunosti iskoristiti vrijednost ovih sjemenki, najbolje je neposredno prije konzumiranja da ih sitno sameljemo, primjerice u električnome mlincu za kavu. 

Tada će nutrijenti iz sjemenki biti pristupačni i u probavnome sustavu će ih tijelo moći apsorbirati. Mljevene sjemenke možemo upotrijebiti za već spomenuti doručak uz žitarice i voće, posipati ih po raznim slanim i slatkim jelima (juhe, sendviči, salate, razna jela s povrćem, deserti…), dodavati u tijesto za kruh, kolače i kekse.  

Dakle, u korištenju gotovo da nema ograničenja! 
Oba načina korištenja koriste zdravlju i u tren oka možemo ih dodati u zdrave napitke i smoothije.  Encian chia sjemenke potiču iz organskoga uzgoja, što je dodatna prednost, jer ne sadrže ostatke pesticida.

Bio chia sjemenke iz organskog uzgoja

Nakon iskušavanja raznih kombinacija okusa, vjerujemo da će vam se svidjeti i da će sićušne, a opet moćne chia sjemenke pronaći mjesto u vašoj svakodnevnoj prehrani.

Komentari 21
Drugi su komentirali…
Mario Katic - ožujak 2019.
Smijem li stavljati chiu u probiotik (b aktiv lgg)?
Encian - ožujak 2019.
Mario, smijete ih miješati s jogurtima i s probiotičkim jogurtima, naravno :)
Marija Bodic - siječanj 2019.
Dali mogu sjemenke kada se potope u vodi popiju same bez drugih dodataka ishrane
Encian - siječanj 2019.
Pozdrav, Chia sjemenke se mogu i same popiti, ako vam odgovara okus :)
Andela Dujic - siječanj 2019.
Posrovani kada je ih najbolje konzunirat ujutro ili navecer? MI ih konzumiramo navecer uz kefir kao to je vecera.
Encian - siječanj 2019.
Pozdrav, Chia sjemenke možete konzumirati i navečer i ujutro, nema pravila, oboje je u redu :)
di - studeni 2018.
imaju li dosta kalorija ? i da li sadrže ugljiko hidrate ? pozdrav di,
Encian - studeni 2018.
Pozdrav, Chia sjemenke imaju 456kcal na 100g proizvoda. Najveći udio u kalorijama imaju zdrave Omega-3 masne kiseline(33,8g/100g), vlakna(34,1g/100g) i bjelančevine(20,2g/100g) što je dobro. Sadrže jako malo ugljikohidrata, odnosno samo 0,7g/100g proizvoda. Lijep pozdrav!
renata - listopad 2018.
Postovani,molim Vas inf...koliko grijesim ako chia sj koristim ne namocene vec ih umjesam u kefir i tako odmah pojedem navecer. Cini mi se da tako koristena utjece da stolica bude jako tvrda...jel je to moguc rezultat tako koristenih sjemenki?
Encian - studeni 2018.
Poštovana Renata, iako se chia može konzumirati bez prethodnog namakanja, dobro bi bilo da se chia sjemenke prije konzumacije neko vrijeme namaču u nekoj tekućini kako bi nabubrile, ovo će sigurno pridonjeti mekšoj stolici. Tvrda stolica može biti posljedica i nedovoljnog unosa tekućine tijekom cijelog dana.
Pošalji svoj komentar

Vaš email neće biti objavljen i koristiti će se samo u svrhu odgovaranja na vaš komentar
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel