Prijavi se za newsletter i ostvari 10% popusta na ukupnu kupovinu. *Popusti se ne zbrajaju.
0
Chia sjemenke - kako i kada ih koristiti
Komentara 0

Chia sjemenke, koliko god bile sićušne i izgledale neugledno sve su omiljenije i nose laskavu titulu supernamirnice.  I nisu samo modni hit – jer postoje i znanstvene potvrde o njihovom blagotvornom utjecaju na ljudsko zdravlje. U sitnim se sjemenkama skriva prava riznica važnih tvari i spojeva: mnoštvo prehrambenih vlakana, vitamina, minerala, aminokiselina…

Dovoljno je uzimati ih 1 čajnu žlicu dnevno (pomiješane u razne vrste jela), a želimo li poboljšati probavu i pridonijeti skidanju suviška kilograma, tada ih možemo uzimati 3 do 4 čajne žlice dnevno. Chia sjemenke za mršavljenje djeluju na više načina. Naime, njihov nutritivni sastav općenito povoljno djeluje na zdravlje čitavog organizma, pa se preporučuju u redukcijskim dijetama jer veoma brzo mogu nadomjestiti nedostatak mnogih tvari. Prethodno namočene sjemenke nabubre i stvaraju sluz pa gotovo trenutno pružaju osjećaj sitosti (jer su nabubrile i lagano se probavljaju), pospješuju rad crijeva, ubrzavaju probavu i izlučivanje toksina te sprječavaju zatvor što sve zajedno nisu neobične pojave kada jedemo manje hrane i želimo se riješiti suviška kilograma. Važno je spomenuti da ne podižu razinu šećera u krvi, pa time ne izazivaju brzi osjećaj gladi.

Priprema chia sjemenki je jednostavna. Kako smo već spomenuli prethodno ih možemo namočiti najmanje 10 do 15 minuta prije jela kako bi nabubrile. Još ih je bolje namočiti i preko noći, pa ih ujutro odmah imamo spremne za jelo. Duljim namakanjem neki nutrijenti iz sjemenki postaju pristupačni, jer tvrda ljuska omekša i postaje poroznija. Osim vode, možemo ih namočiti u mlijeko ili mliječne napitke, jogurt, kefir, sok, neki drugi omiljeni napitak… Otprilike 2 jušne žlice sjemenki prelijemo s 2 do 2,5 dl tekućine. Tako namočene sjemenke nabubre i ispuštaju sluz pa je smjesa nalik pudingu. O tom obliku izvrstan saveznik za zdravlje crijeva jer pospješuju probavu i povoljno djeluju na crijevnu mikrofloru. Takve ih možemo pomiješati s omiljenim žitaricama, voćem, povrćem, orašastim plodovima (orasi, bademi, lješnjaci…) i raznim drugim sastojcima prema ukusu (kakao, kokos, cimet, kurkuma…).

Želimo li u potpunosti iskoristiti vrijednost ovih sjemenki, najbolje je neposredno prije konzumiranja da ih sitno sameljemo, primjerice u električnome mlincu za kavu. Tada će nutrijenti iz sjemenki biti pristupačni i u probavnome sustavu će ih tijelo moći apsorbirati. Mljevene sjemenke možemo upotrijebiti za već spomenuti doručak uz žitarice i voće, posipati ih po raznim slanim i slatkim jelima (juhe, sendviči, salate, razna jela s povrćem, deserti…), dodavati u tijesto za kruh, kolače i kekse.  

Dakle, u korištenju gotovo da nema ograničenja. Oba načina korištenja koriste zdravlju i u tren oka možemo ih dodati u zdrave napitke i smoothije.  Encian chia sjemenke potiču iz organskoga uzgoja, što je dodatna prednost, jer ne sadrže ostatke pesticida. Nakon iskušavanja raznih kombinacija okusa, vjerujemo da će vam se svidjeti i da će sićušne, a opet moćne chia sjemenke pronaći mjesto u vašoj svakodnevnoj prehrani.

 

Ocjenite članak

Imate komentar, pitanje ili savjet?

Pozivamo vas da ih ostavite u nastavku.

učitavam komentare...