Prijavi se za newsletter, ostvari brojne popuste i iskoristi -15% popusta na ukupnu kupovinu. *Popusti se ne zbrajaju
0
Chia oplemenjuje prehranu djece
Komentara 0

Kada imate djecu normalno je da želite osigurati da su njihovi obroci hranjivi i raznoliki kako bi se zadovoljila njihova ne samo energetska potreba, već i da se unesu hranjive tvari koje će osigurati njihov rast i razvoj. Ako Vaše dijete želi jesti sve što pred njega stavite tada vjerojatno niste u problemu, jer raznovrsnom prehranom mu možete ponuditi sve što je njegovom organizmu potrebno, ali što ako to nije tako? Tada vjerujem da počinjete istraživati koja hrana je vrijednija, tj. koja može Vašem djetetu osigurati više hranjivih tvari. Možda ste tada počeli primjećivati i tzv. police zdrave hrane u supermarketima. Na tom dijelu moguće je pronaći razne integralne proizvode, biljne napitke, prirodne sokove, proizvode od soje, ulja, žitarice, a u novije vrijeme i tzv. superhranu. Neke od tih namirnica su egzotične tj.nama potpuno nepoznate poput baobaba, lucume, chie dok smo se s drugima već ipak susreli poput kurkume, đumbira, cimeta.   

Možda se pitati što bi od toga mogla uzimati i djeca. Mene je intrigirala Chia, mala sjemenka koja raste u Srednjoj i Južnoj Americi i koja se tamo koristi kao izvor snage i izdržljivosti prvenstveno zbog svoje hranjivosti. Smatram da bi ona bila dobra namirnica koja bi mogla oplemeniti prehranu djece. 

Chia sjemenke bogate su mastima, ali i onim zdravim nezasićenim masnim kiselinama poput omega-3, koje su djeci potrebne za razvoj mozga i vida.

Chia sadrži kompletne bjelančevine što znači da osigurava sve esencijalne aminokiseline što je bitno za rast i razvoj svih tkiva i organa.

Chia je bogata netopljivim vlaknima što je bitno za održavanje redovite probave i sprječavanje zatvora, vrlo čestog problema u dječjoj dobi.  

Chia sadrži i znatnu količinu antioksidansa koji su bitni za očuvanje zdravlja organizma i sprječavanje degenerativnih bolesti. Za razliku od ostalih sjemenki upravo zbog veće prisutnosti antioksidansa nezasićene masti će ostati stabilne, tj. sjemenke se neće užegnuti.

Chia ne sadrži gluten tako da je vjerojatnost za pojavu alergija vrlo mala. Zbog neutralnog okusa može se dodati u svako jelo. Prvenstveno se preporuča konzumacija kao dodatak jogurtu, pudingu, smoothieu,  žitaricama za doručak, varivima, juhama, a može se dodati i u tijesto kod pripreme kruha, peciva, palačinke.

Preporučljivo je da se chia kod djece konzumira u količini od 1 čajne žličice dnevno. Zbog svojstva geliranja (upijanja tekućine) preporučljivo je da se prije konzumacije prethodno neko vrijeme namoče u vodi, soku, mlijeku ili nekoj drugoj tekućini te da se nakon toga dodaju u jelo koje će dijete konzumirati.

Poželjno je da je chia iz kontroliranog ekološkog uzgoja, dakle da je uzgojena bez primjene pesticida i umjetnih gnojiva što će dodatno povećati njezinu hranjivu vrijednost.

 

 

 

Ocjenite članak

Imate komentar, pitanje ili savjet?

Pozivamo vas da ih ostavite u nastavku.

učitavam komentare...