Filtriranje
hr en
0 0

Muče vas lijena crijeva? Top 5 saveznika za bolju probavu

Kako ubrzati probavu?
Datum objave: 19.03.2019

Vjerojatno je svatko u životu iskusio barem kraće razdoblje neredovite probave. 

No kronično loša, usporena, neredovita probava i tvrda stolica mogu biti veliki problem i uzrok stalne nelagode

Najčešći uzroci ove tegobe su suvremen način života s ubrzanim tempom i mnogo stresa. Uz to, mnoge osobe previše sjede na poslu i kod kuće, a tjelesne aktivnosti svedene su na minimum. 

Redovitu probavu mogu poremetiti razne promjene u rutini kao što su:

  • putovanja, 
  • mirovanje, 
  • buđenje i lijeganje u različito vrijeme te
  • loše životne navike kao što su pušenje i previše alkohola.

 

Loša prehrana je jedan od razloga zatvora i nadutosti

 

Također, golemu ulogu u dobroj probavi igra i prehrana. Mnogo ljudi jede neredovito i na brzinu. Hrana koju konzumiramo nerijetko je brza, industrijski obrađena te krcata nezdravim masnoćama, šećerom, soli i raznim aditivima. Često su to proizvodi od bijeloga brašna (kruh, peciva, tjestenina, kolači, keksi…) i škrobastih namirnica s malo vlakana (riža, krumpir). 

Napitak za brži metabolizam chia sjemenke

Zbog svega toga probavni sustav je preopterećen i često radi usporeno. Posljedica toga su lijena crijeva - česti zatvori stolice koji mogu potrajati danima. Sve to prati jaki osjećaj nadutosti, nelagode, težine i pritiska u crijevima. Takvo dugotrajno stanje može rezultirati bolovima, grčevima i hemoroidima. Kod nekih osoba se zbog usporavanja metabolizma može doći i do nakupljanja kilograma.

 

Prehrana za bolju probavu? Voće, povrće, žitarice i mahunarke!

 

Bolja probava može se postići zdravom i raznovrsnom prehranom s obiljem voća i povrća, mahunarki i integralnih žitarica. Tako ćemo u organizam unijeti mnoštvo vitamina, minerala, zaštitnih spojeva i veće količine prehrambenih vlakana (topivih i netopivih). 

U prehranu bi trebalo uvesti i probiotike jer pomažu u održavanju zdrave crijevne mikroflore i pravilno funkcioniranje crijeva. Najbolji izbor su fermentirani mliječni proizvodi (jogurt, acidofil, kefir…) te prirodnim putem ukiseljeno (fermentirano) povrće poput kupusa repe i krastavaca.

Ovdje donosimo izvrsnih 5 saveznika dobre probave. Uz promjenu životnih navika oni će nam uvelike pomoći pri uspostavi brže probave.
 

Saveznik probave #1: Suho voće

 

Suho voće (grožđice, smokve, šljive, marelice, brusnice…) izvrsno djeluje na rad crijeva.

Možemo ga jesti samostalno, dodavati u kašice, smoothije, slastice... Uz suho voće preporučuje se konzumiranje dosta tekućine ili ga prije konzumacije namočimo u vodu (najbolje navečer). 

Kao brza pomoć kod zatvora stolice pomoći će Ortisan forte voćne kocke. One u svome sastavu sadrže smokvu, senu i tamarind koji izrazito snažno djeluju na rad crijeva. 

Ortisan voćne kocke za probavu u Encian web shopu

 

Saveznik probave #2: Sjemenke i orašasti plodovi

 

Sjemenke kao što su buča, lan, sezam, suncokret, chia i psyllium te orašasti plodovi kao što su lješnjak, orah, badem i pistacija mogu uvelike pomoći kod lijene probave. 

Sjemenke i orašasti plodovi u velikim pakiranjima u Encian web shopu

Osim obilja minerala, vitamina i vlakana, sadrže i zdrave masnoće koje su također važne za dobru probavu. Možemo ih jesti samostalno te dodavati u razna jela: priloge, salate, kruh, peciva, kolače, torte, kekse, grickalice…

Encianov zdravi recept vinske grickalice

 

Saveznik probave #3: Mekinje (posije)

 

Mekinje ili posije nastaju ljuštenjem zrna žitarica i vrijedan su izvor prehrambenih vlakana koja su jako važna za redovitu probavu i zdrava crijeva. 

Najčešće koristimo pšenične mekinje i zobene mekinje. Jednostavne su za korištenje pa njima svakodnevno možemo obogatiti razna jela. 

Pšenične i zobene posije u Encian web shopu

Najjednostavnije je umiješati ih razne kašice, kašaste sokove dodati u salate, juhe i variva. Izvrstan su dodatak kod pripreme domaćih tijesta (tjestenina, kruh, peciva, keksi, grickalice, kolači…).

 

Saveznik probave #4: Jabučni ocat

 

Korisno je i redovito konzumiranje jabučnoga octa koji je poznat po svome djelovanju na ubrzavanje metabolizma i reguliranje probave. 

Jabučni ocat iz ekološki uzgojenih jabuka u Encian web shopu

Ocat koristimo za salate, a možemo ga piti razrijeđenoga s vodom. Najbolje je uzimati ga prije obroka, a osobito ujutro, na prazan želudac. U čašu mlake vode stavimo 1 do 2 čajne žlice jabučnoga octa, a prema ukusu možemo dodati i malo meda.

 

Saveznik probave #5: Unos tekućine

 

Za dobru probavu jako je važno redovito piti mnogo tekućine

Najbolji izbor je obična voda. 

Također, prije doručka dobro je popiti topli čaj poput primjerice metvice, komorača ili zelenoga čaja. Korisno je piti magnezij klorid (nigari) jer je magnezij mineral koji često nedostaje u prehrani, a važan je u reguliranju probave.

Komentari 0
Nema komentara. Budi prvi!
Pošalji svoj komentar

Vaš email neće biti objavljen i koristiti će se samo u svrhu odgovaranja na vaš komentar
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel