Filtriranje
hr en
0 0

Muče vas lijena crijeva? Top 5 saveznika za bolju probavu

Datum objave: 19.03.2019

Vjerojatno je svatko u životu iskusio barem kraće razdoblje neredovite probave. No kronično loša, usporena, neredovita probava i tvrda stolica mogu biti veliki problem i uzrok stalne nelagode. Najčešći uzroci ove tegobe su suvremen način života s ubrzanim tempom i mnogo stresa. Uz to, mnoge osobe previše sjede na poslu i kod kuće, a tjelesne aktivnosti svedene su na minimum. Redovitu probavu mogu poremetiti razne promijene u rutini: putovanja, mirovanje, buđenje i lijeganje u različito vrijeme, ali i bolest te loše životne navike kao što su pušenje i previše alkohola.

Također, golemu ulogu u dobroj probavi igra i prehrana. Mnogo ljudi jede neredovito i na brzinu. Hrana koju konzumiramo nerijetko je brza, industrijski obrađena te krcata nezdravim masnoćama, šećerom, soli i raznim aditivima. Često su to proizvodi od bijeloga brašna (kruh, peciva, tjestenina, kolači, keksi…) i škrobastih namirnica s malo vlakana (riža, krumpir). Zbog svega toga probavni sustav je preopterećen i često radi usporeno. Posljedica toga su lijena crijeva - česti zatvori stolice koji mogu potrajati danima. Sve to prati jaki osjećaj nadutosti, nelagode, težine i pritiska u crijevima. Takvo dugotrajno stanje može rezultirati bolovima, grčevima i hemoroidima. Kod nekih osoba se zbog usporavanja metabolizma može doći i do nakupljanja kilograma.

Bolja probava može se postići zdravom i raznovrsnom prehranom s obiljem voća i povrća, mahunarki i integralnih žitarica. Tako ćemo u organizam unijeti mnoštvo vitamina, minerala, zaštitnih spojeva i veće količine prehrambenih vlakana (topivih i netopivih). U prehranu bi trebalo uvesti i probiotike jer pomažu u održavanju zdrave crijevne mikroflore i pravilno funkcioniranje crijeva. Najbolji izbor su fermentirani mliječni proizvodi (jogurt, acidofil, kefir…) te prirodnim putem ukiseljeno (fermentirano) povrće poput kupusa repe i krastavaca.

Ovdje donosimo izvrsnih 5 saveznika dobre probave. Uz promjenu životnih navika oni će nam uvelike pomoći pri uspostavi brže probave.

 

1. SUHO VOĆE (grožđice, smokve, šljive, marelice, brusnice…) izvrsno djeluje na rad crijeva. Možemo ga jesti samostalno, dodavati u kašice, smoothije, slastice... Uz suho voće preporučuje se konzumiranje dosta tekućine ili ga prije konzumacije namočimo u vodu (najbolje navečer). Kao brza pomoć kod zatvora stolice pomoći će Ortisan voćne kocke. One u svome sastavu sadrže smokvu, senu i tamarind koji izrazito snažno djeluju na rad crijeva. 

 

2. SJEMENKE (buča, lan, sezam, suncokret, chia, psyllium…) i orašasti plodovi (lješnjak, orah, badem, pistacija…). Osim obilja minerala, vitamina i vlakana, sadrže i zdrave masnoće koje su također važne za dobru probavu. Možemo ih jesti samostalno te dodavati u razna jela: priloge, salate, kruh, peciva, kolače, torte, kekse, grickalice...

 

3. MEKINJE (POSIJE) nastaju ljuštenjem zrna žitarica i vrijedan su izvor prehrambenih vlakana koja su jako važna za redovitu probavu i zdrava crijeva. Najčešće koristimo pšenične i zobene mekinje. Jednostavne su za korištenje pa njima svakodnevno možemo obogatiti razna jela. Najjednostavnije je umiješati ih razne kašice, kašaste sokove dodati u salate, juhe i variva. Izvrstan su dodatak kod pripreme domaćih tijesta (tjestenina, kruh, peciva, keksi, grickalice, kolači…).

 

4. JABUČNI OCAT. Korisno je i redovito konzumiranje jabučnoga octa koji je poznat po svome djelovanju na ubrzavanje metabolizma i reguliranje probave. Ocat koristimo za salate, a možemo ga piti razrijeđenoga s vodom. Najbolje je uzimati ga prije obroka, a osobito ujutro, na prazan želudac. U čašu mlake vode stavimo 1 do 2 čajne žlice jabučnoga octa, a prema ukusu možemo dodati i malo meda.

 

5. TEKUĆINA. Za dobru probavu jako je važno redovito piti mnogo tekućine. Najbolji izbor je obična voda. Također, prije doručka dobro je popiti topli čaj poput primjerice metvice, komorača ili zelenoga čaja. Korisno je piti magnezij klorid (nigari) jer je magnezij mineral koji često nedostaje u prehrani, a važan je u reguliranju probave.

 

Komentari 0
Nema komentara. Budi prvi!
Pošalji svoj komentar

Vaš email neće biti objavljen i koristiti će se samo u svrhu odgovaranja na vaš komentar