Filtriranje
hr en
0
U košarici(0)

Vaša košarica je prazna

Košarica je prazna. Dodajte bilo koji proizvod iz kataloga.

0

7 jasnih znakova da ne jedete dovoljno vlakana

Datum objave: 07.09.2021

Preporučena količina vlakana iznosi oko 14 grama na svakih 1.000 kalorija u vašoj prehrani. To je otprilike oko 30g čistih vlakana koje bi trebali unijeti svaki dan. Nažalost, većina namirnica koje unosimo su visokoprerađene i stoga siromašne vlaknima. Kako je to teško pratiti, dajemo vam par savjeta kako da uočite da vam nedostaju vlakna u svakodnevnoj prehrani. 

  1. OSJEĆATE KAO DA IMATE CIGLU U ŽELUCU  - Ako imate manje od tri pražnjenja crijeva tjedno, možda  imate zatvor - vjerojatno zbog nedostatka netopljivih vlakana u svakodnevnom jelovniku. Netopljiva vlakna se ne mogu probaviti, pa pomažu bržem kretanju hrane kroz probavni trakt, što pak  pomaže u smanjenju zatvora. Dodajte više netopivih vlakana u svoju prehranu jedući kruh od cjelovitog zrna pšenice, smeđu rižu, sjemenke ili proizvode poput Probavi me. 
  2. DOBILI STE NA TEŽINI - Povrće bogato vlaknima tjera vas da duže žvačete i zasitite se, što smanjuje količinu hrane koju jedete. Preskočite stranu pomfrita i probajte prilog od brokule ili leće na pari. Porciju pomfrita lako je spustiti za 60 sekundi. No jedna šalica kuhane brokule ima 5,1 grama vlakana. Žvakat će vas nekoliko minuta.
  3. ČESTO STE GLADNI - Hrana s malo vlakana, poput visoko prerađenih grickalica, ostavit će vas vrlo nezadovoljnima. Nasuprot njima, topljiva vlakna upijaju vodu u probavnom traktu i stvaraju osjećaj sitosti. To znači da se obrok s malo vlakana čini da se osjećate proždrljivo mnogo prije nego što bi to bio obrok s visokim sadržajem vlakana. Dodajte mahunarke u svoju sljedeću salatu ili pospite laneno sjeme u  zdjelu zobenih pahuljica. Oboje su odlični izvori topljivih vlakana.  
  4. IMATE VISOK KOLESTEROL - Vlakna vas ne samo zasićuju već i  mogu vam pomoći u snižavanju razine kolesterola. Topljiva vlakna vežu se s kolesterolom u tankom crijevu, držeći ga izvan krvotoka. Naravno, unos više vlakana samo je jedna od mnogih promjena u prehrani koje mogu pomoći u snižavanju kolesterola.
  5. UNOSITE PREMALO UGLJIKOHIDRATA - Možda mislite da je prehrana s niskim udjelom ugljikohidrata i visokim udjelom bjelančevina najbolji način gubitka kilograma. Međutim, vašem tijelu su potrebni ugljikohidrati za učinkovito funkcioniranje. Dijeta s malo ugljikohidrata (a samim tim i prehrana s malo vlakana) može vas činiti umornima. 
  6. IMATE VISOK ŠEĆER - Vlakna mogu pomoći u snižavanju šećera u krvi. Konzumiranje više vlakana može odgoditi apsorpciju šećera iz tankog crijeva u krvotok, zbog čega razina šećera u krvi raste sporije.
  7. OSJEĆATE BOLOVE U ŽELUCU - Starenjem se može razviti bol i iritacija u sluznici debelog crijeva.  Stručnjaci pretpostavljaju da je ovo stanje, poznato kao divertikulitis, povezano s prehranom s malo vlakana.  
Komentari 0
Nema komentara. Budi prvi!
Pošalji svoj komentar

Vaš email neće biti objavljen i koristiti će se samo u svrhu odgovaranja na vaš komentar
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel