
Soju treba konzumirati već u djetinjstvu
14.06.2009.
Studija objavljena krajem ožujka 2009 g. u časopisu Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention pokazuje da djevojčice u dobi od 5 do 11 g. koje konzumiraju veću količinu proizvoda od soje kasnije imaju 58 % manju mogućnost za razvoj raka dojke u usporedbi s onima koje soju jedu u vrlo malim količinama. Konzumacija soje tijekom adolescencije ili u odrasloj dobi rezultira slabijim učinkom, međutim ona još uvijek smanjuje rizik od pojave raka dojke za 25 %.
Povijesno gledano zna se da je učestalost raka dojke kod Azijskih žena čak 7 puta manja nego kod amerikanki, no kada se azijske žene presele u Ameriku tada se taj rizik kroz nekoliko generacija povećava, što sugerira da genetika nije jedini čimbenik već da i drugi čimbenici, poput prehrane, imaju utjecaja.
Istraživanje je provedeno na 1600 azijskih žena kod kojih već nekoliko generacija živi u Americi. Znanstvenici smatraju da je zaštitni mehanizam soje posljedica što njezini izoflavoni djeluju kao estrogeni i mogu mijenjati tkivo dojki da prije sazrije te da tako bude otpornije na djelovanje čimbenika koji uzrokuju rak.

















Komentiranje je dopušteno samo registriranim korisnicima. Molimo logirajte se ili registrirajte.