
Crvena djetelina i soja sigurni u menopauzi
03.10.2009.
Žene koje imaju problema s neugodnim simptomima menopauze često ne želeći koristiti sintetsku hormonsku nadomjesnu terapiju koriste fitoestrogene poput soje ili crvene djeteline, ali se i onda pitaju koliko su oni sigurni za primjenu i izazivaju li nuspojave. Prema rezultatima najnovije meta analize 92 studije u kojima je sudjelovalo preko 9600 žena, sve one koje su bile zabrinute mogu odahnuti jer ne postoji povezanost između korištenja fitoestrogena i rizika za srčane bolesti ili rak dojke, kao što su neke prijašnje studije sugerirale.
Fitoestrogeni su biljne komponente koje imitiraju aktivnosti i funkciju estrogena. Glavne skupine fitoestrogena su izoflavoni, flavoni, kumestani i lignani. Izoflavoni su najzastupljeniji u sojinim proizvodima poput tofua i tempeha, ali i u sjemenkama lana, sezama, češnjaka i crvene djeteline.
Sintetska hormonska nadomjesna terapija povećava rizik od krvnih ugrušaka, demencije, srčanog udara, raka pluća, jajnika i dojki.
Iako ova studija ne govori o pozitivnim učincima fitoestrogena, prijašnje studije pokazuju njihov pozitivan učinak na smanjenje valunga, grčeva i poremećaja tijekom sna koji su karakteristični za razdoblje menopauze.
Izvor: The American Journal of Medicine 2009 Oct; 122(10): 939-46

















Komentiranje je dopušteno samo registriranim korisnicima. Molimo logirajte se ili registrirajte.