
Smeđa riža smanjuje rizik od diabetesa tipa 2
24.06.2010.
Ako se bijela riža zamijeni smeđom integralnom rižom, rizik obolijevanja od diabetesa tipa 2 značajno pada, zaključci su nove studije objavljenom u novom broju stručnog medicinskog časopisa Archives of Internal Medicine.
Pet ili više serviranja bijele riže tjedno, povećava opasnost od obolijevanja od diabetesa tipa 2 za 17%. Isto tako, zamjenom bijele riže smeđom rižom u količini od najmanje 2 serviranja na tjedan, smanjuje se rizik obolijevanja od diabetesa tipa 2 za 16%.
Autor studije dr. Qi Sun, profesor na Harvardskom medicinskom fakultetu te liječnik bolnice Brigham and Women's Hospital u Bostonu kaže da je ovo vrlo važna poruka stanovništvu o važnosti prehrane u održavanju javnog zdravlja, te smatram kako bi svakako valjalo zamijeniti bijelu rižu onom smeđom“, dodao je dr. Sun.
Smeđa riža sadrži mnoge hranjive tvari i vlakna kojih nema kod bijele riže zbog industrijskih procesa rafinacije, zbog čega se te hranjive tvari gube.
Kod bijele riže postoje samo hranjive tvari poput škroba i bjelančevina koji se prejednostavno probavljaju i metaboliziraju, za razliku od smeđe riže, obhjašnjava dr. Jacob Warman, glavni liječnik na odjelu endokrinologije u bolničkom centru Brooklyn Hospital Center u gradu New York.
- „Ako se konzumira bijela riža, probavni enzimi lakše prodiru do zrnaca riže i oslobađaju škrob u probavnom procesu,a kao posljedica razina šećera u krvi raste mnogo brže - objašnjava prof. dr. Sun.
Nakon što su doveli u svezu parametre koji doprinose diabetesu tipa 2, poput indeksa tjelesne mase, obiteljska povijest bolesti, dob i ostale prehrambene navike, liječnici su zaključili kako redovito konzumiranje smeđe riže značajno djeluje na smanjenje rizika obolijevanja od diabetesa tipa 2.

















Komentiranje je dopušteno samo registriranim korisnicima. Molimo logirajte se ili registrirajte.