
Artičoka pokazuje višestruke koristi za ljudsko zdravlje
24.03.2010.
Ekstrakt lista artičoke pokazuje višestruke koristi za ljudsko zdravlje
Bolesti srca i krvnih žila vodeći su uzroci smrti u svim razvijenim zemljama Europe, pa tako i u Hrvatskoj. Ateroskleroza (ovapnjenje krvnih žila), srčani i moždani infarkt povezani su s konstatno povišenim razinama kolesterola koji kruži u krvnoj plazmi, stoga se nastoji kroz istraživanje pronaći učinkovita pomoć i kroz dodatke prehrani.
U dvostruko slijepoj i kontroliranoj studiji objavljenoj u časopisu Phytomedicine, znanstvenici sa sveučilišta Reading u Velikoj Britaniji pratili su utjecaj primjene ekstrakta artičoke na razine kolesterola kod tih osoba. Ispitanici koji su sudjelovali u istraživanju (njih 131) su bile prosječno zdrave osobe, s povišenim do umjereno povišenim razinama kolesterola.
Tijekom 12 tjedana (3 mjeseca) osobe su uzimale ekstrakt artičoke u tabletama te je kod njih zabilježeno sniženje ukupne razine kolesterola u plazmi.
Prema drugom istraživanju provedenom 2009. godine na Medicinskom fakultetu u Istanbulu u Turskoj, ekstrakt lista artičoke djeluje povoljno na snižavanje i regulaciju razina jetrenih lipida, pri čemu uspostavlja ravnotežu prooksidanasa i antioksidanasa u jetri i srcu ispitnih miševa, a koji su hranjeni prehranom bogatom kolesterolom.
Konačni zaključak studije je da ekstrakt lista artičoke smanjuje razine lipida u serumu i uravnotežuje štetno prooksidantno stanje u organiozmu izazvanim povišenim kolesterolom.

















Komentiranje je dopušteno samo registriranim korisnicima. Molimo logirajte se ili registrirajte.